20 januari 2014

Interrail 2013


 
På väg upp på berget i linbana!

Vill ni kika på mina tidigare inlägg om förra sommarens resa kan ni klicka på Här, eller Här för att komma till inläggen om Paris. Här för La Rochelle eller Här och Här för att se inläggen om Ile de Re. Klickar du Här kommer du till Dijon och Här är inlägget om Zurich. När jag skulle göra det här inlägget upptäckte jag att jag aldrig har visat er bilder från vår vandring i alperna så därför får ni bilderna från våra sista dagar i Schweiz nu istället!

 
 
 

Vandringen i Schweiz är något av det absolut häftigaste jag har gjort. Bilderna talar sitt eget språk men utsikten och de vyerna där är något man bara måste uppleva för att verkligen förstå känslan. Det var så otroligt mäktigt och naturen är helt fantastiskt vacker. Vädret skiftade från brännande sol till duggregn och blåst på bara några minuter och vandringsvägen varierade mellan asfalterade bilvägar till små, smala stigar och i vissa områden nästan bergsklättring. 

Vi gick i flera timmar och när vi blev hungriga satte vi oss på några klippor och åt världens lyxigaste matsäck. R och F hade packat ner flera olika sorters ostar, nybakt bröd, korv och goda kex! Ett minne för livet helt klart. När vi kom ner igen, med både buss och bil, åkte vi längst ner i dalen där det fanns ett litet café och... en vindsurfingsjö! Ja, det var faktiskt helt galet men mitt där uppe i alperna i en bergssjö bland bergen surfade det runt en massa människor. Vattnet var alldeles klarblankt så vandringsdagen avslutades med ett snabbt sjödopp och en mjukglass innan hemfärd!
 

Vår tågluff avslutades med några sköna dagar i vackra Zurich. Vi strosade runt på stan, shoppade, åt god mat på balkongen och A och F fick till och med lite tid att göra det de älskar allra mest, cykla ikapp i branta backar. En fantastisk resa fick ett otroligt fint avslut tillsammans med fina vänner och eftersom både F och R verkar trivas bättre än nånsin är jag säker på att vi har många fler härliga resor till Schweiz att se fram emot!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar