21 januari 2014

Utmana dig själv!


I fredags var det redovisningsdags av praktikrapporten och i och med det sista dagen på termin 3. Nu är det en enda termin kvar av det som från början var en enda lång raksträcka. Den största utmaningen ligger framför mig; masteruppsatsen som tar sin början idag. Jag är fortfarande så glad och tacksam för att jag gav mig själv den här chansen. Jag är nog lika glad (om inte gladare!) idag som jag var nervös när jag sökte in på den här utbildningen. 2 års universitetsstudier är en lång tid, särskilt när man har 4 år i bagaget och egentligen bara vill ha ett jobb. Jag följde min dröm trots att jag visste att vägen dit skulle vara både lång och hård eftersom jag kände så starkt att det var min väg, rätt väg. Mitt tips till er som av någon anledning tvekar och känner att ni inte kan, vågar eller borde är; bara gör det. Kan jag så kan du! Genom att följa din magkänsla kommer livet att bli så himla mycket roligare och eventuella problem och utmaningar så mycket lättare. Jag vet ju att jag gör det för rätt sak och just därför är jag övertygad om att även denna vår kommer bli precis så bra som jag själv gör den till!

Ha den bästa av tisdagar och kom ihåg att idag är första dagen på resten av ditt liv!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar