30 januari 2014

En januarivecka senare



Ännu en liten vecka har passerat, snabbare än snabbast! Förra helgen, som blev en långhelg, var jag i Stockholm och när jag satte mig på tåget hem förstod jag knappt att jag hade varit hemma. Dagarna flyter ihop och precis som vanligt när jag är hemma hinner jag knappt med hälften av det jag tänkt. Jag fick iallafall träffa min lilla mormor, hjälpa mamma, äta ute med bästa H, klippa Boss, krama på R, åka på fotoutflykt med pappa, ha filmkväll hos J och M, gå en himla massa långa promenader och fika hos D. Även om saknaden som vanligt är stor efter ett Stockholmsbesök var det fantastiskt skönt att få komma hem till A i tisdags igen och nu ser jag fram emot några veckor på hemmaplan innan det är dags för nästa tripp.

Den här veckan har jag och K startat upp vårt uppsatsarbete med ett företagsmöte, kluriga frågeställningar och litteratursökning. Vi har valt ett riktigt spännande ämne att grotta ner oss i och nu när vi har gjort färdigt vår tidsplan inför terminen kändes våren plötsligt väldigt kort! Imorgon har vi ett sista, avslutande seminarium och sen är det vi och vår uppsats de kommande 17 veckorna. Jag känner att jag har börjat smygladda lite inför helg redan nu. Vi får besök av A:s barndomskompisar men innan alla ramlar in hos oss på lördag förmiddag tänkte jag njuta av en ensam fredagseftermiddag på stan med lite shopping och gym! 

 Pappas fina bilder från i helgen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar