5 november 2013

Veckans fokus


Ljusslingor hos Granit

När vi åkte uppåt, tillbaka till Linköping, blev vi båda förvånade och lite överrumplade över hur tidigt det blev mörkt. Klockan 16 var det mörk skymning och strax innan halv fem var det helt bäckmörkt. Okej visst, det regnade och ruskade ordentligt men är det inte väl tidigt? Misstänker att det är jag som återigen ligger lite efter och inte hinner med tiden. Hela det här året har verkligen bara svischat förbi så det vore kanske konstigt om hösten vore annorlunda. Hur som helst, med mörkret kommer en längtan efter ljus och värme så en av veckans uppgifter blir helt klart att investera i några mysiga ljusslingor och värmeljus för att lysa upp här hemma!

http://www.pinterest.com/pin/572097958885762569/http://www.pinterest.com/pin/412572015834875267/
Inspiration från Pinterest

I helgen när vi var inne i en blomsterbutik i Varberg hittade jag ett vackert, rustikt bord och kärleken till det gamla och slitna återuppväcktes. Jag har länge drömt om ett stort, gammalt och tungt träbord som matbord här hemma men drömmen har legat lite is, dels eftersom vi inte har utrymmet som krävs, dels för att vi har vetat att vi så småningom kommer att flytta och dels för att sådana bord kostar multum. På en av våra promenader längs havet häromdagen hittade jag en stor drivvedsstock som flutit iland och blev alldeles till mig! Tänk vad mycket härligt man hade kunnat göra med den. A tittade på samma stock och såg en rutten träbit och blev inte riktigt lika upphetsad som mig men snäll som han är lät han mig hållas. Kanske, kanske kan man bygga sig ett eget bord någon gång, huvudsaken är ju egentligen att det ser gammalt och rustikt ut?

http://www.pinterest.com/pin/145452262938809242/

Efter en ofrivillig träningsvila på grund av alldeles för mycket att göra och nu denna förkylning skriker kroppen efter lite aktivitet och träning! Något som både jag och A är noga med och som alla borde ta på allvar, är dock sträng vila vid ont i halsen och sjukdom överhuvudtaget. Är man sjuk så ska man inte träna, punkt slut. Därför tänker jag inte lyssna på min skrikande kropp riktigt än utan fokuserar på att samla inspiration och energi till nästa pass istället! Kommande månader kommer jag att ha en 8-17 vardag igen med praktik och jobb vilket gör att mitt lyxliv med träning på dagarna inte riktigt fungerar längre. Istället för att deppa ihop och träna mindre för det tänker jag försöka bli lite bättre på att utnyttja gymmets gruppträningspass som ju oftast är schemalagda på kvällstid. Vill man så går det!

http://www.peakperformance.com/se/item/womens-alta-jacket-g49094004/?t_type=src&t_type=cathttp://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=HAGLOFS_RANDOASJACKETQ

Hur snygga är inte dessa från Peak och Haglöfs?

Med vintern runt hörnet kan man inte låta bli att tänka på snö och kalla utedagar. Jag vet inte om jag kan sträcka mig till att säga att jag längtar efter snön och vintern i allmänhet men något jag däremot längtar till är vår skidresa som vi ska åka på över nyår! Vi åker med A:s gamla skolkompisar och blir borta i en vecka. Det ska bli SÅ kul att få åka utför igen, förra vintern gjorde vi bara en dagsutflykt till Romme och det gav minst sagt mersmak. Både jag och A har åkt skidor sen vi var små och älskar det, det finns inget bättre än att susa ner för backarna i högsta fart! Med en skidresa inom räckhåll har jag upptäckt att jag verkligen behöver en bra skidjacka! Vi har varit runt och kikat lite men smakar det så kostar det och de flesta är allt annat än billiga. Det kanske kan vara en bra julklapp?

Det var mina funderingar just nu, högt och lågt alltså, precis så som tankar är!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar