4 november 2013

Nystart

 

Hej bloggisar! Vi lever men har tagit en välbehövlig paus i Varberg i helgen. Förra veckan var minst sagt körig och dagarna gick i ett med tentaplugg och jobb. Det var ingen höjdare att behöva åka ner till Linkan själv och vara ensam med sista spurtens tentaplugg, jag tycker verkligen inte om att vara utan min familj och bästa A. När jag på kvällen innan tentan dessutom upptäckte att jag missat att registrera mig till själva tentan var livet lite tyngre än vanligt om man säger så. Jag var så arg på mig själv för att ha missat en sån simpel sak och gick upp tiiidigt på tentadagen för att få skriva på listan för oregistrerade först. Man är nämligen inte garanterad att ens få skriva tentan om man inte är anmäld och det enda som är jobbigare än att faktiskt behöva göra tentan är väl att ha pluggat som en tok och sen INTE få skriva! Hur som helst, turen var på min sida för det fanns 5 lediga platser och eftersom vi var precis 5 stycken oanmälda fick vi alla komma in, pjuh! 

Efter den lilla pärsen och fyra timmars skrivande hoppade jag in i vår lilla svarta och susade ner mot A och Varberg. Möttes av ett riktigt höstoväder som bara gjorde fredagens efterlängtade spabesök ännu härligare! Vi har haft en skön helg med familjehäng, god mat och en lyxig dag på Asia Spa. Igår däckade jag tyvärr i både feber och förkylning, det brukar komma som på beställning efter tuffa perioder med stress och press. Jag hade inget annat val än att sjukanmäla mig från veckans mastodontpass på jobbet idag och ska försöka vila mig i form inför nästa utmaning som väntar. Praktikperioden på personalavdelningen på ett av Linköpings allra största företag är äntligen här med start kl. 8 imorgon. Därför ska jag trycka i mig en clementin och dricka ännu en kopp varmt för att bli frisk NU. Ny månad, ny period i skolan och nya utmaningar - nu kör vi!

Hoppas att ni har haft en skön Allhelgonahelg och att ni får en BRA måndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar