6 november 2013

Som att bestiga ett berg

Abisko 2009
 
Godmorgon mörka novemberonsdag! Klockan är tidigt och det är dags för en andra praktikdag. Gårdagen gick alldeles tokigt fort och nu är den plötsligt här, den där tiden som jag har räknat ner till hela sommaren. Den där tiden då det faktiskt börjar kännas lite grann som på riktigt, ja arbetslivet alltså. För första gången kan jag nästan ta på min dröm. Den där drömmen som dök upp för några år sedan och som nu är närmre än nånsin. Igår eftermiddag när jag satt på den där röda kontorsstolen i mitt eget rum på det där stora företaget kunde jag inte låta bli att småle lite för mig själv, tänk att jag lyckades? Tänk att jag faktiskt lyckades ta mig ända fram till det där viktigaviktiga delmålet! Även om jag egentligen längtar mer än någonsin till nästa sommar har jag bestämt mig för att verkligen försöka njuta av tiden som är nu. Försöka att njuta riktigt ordentligt av att jag får möjlighet att själv planera min tid, för att jag är ruggigt nära en masterexamen, för att jag har ett fint och mysigt hem att komma hem till och det bästa av allt; för att jag får dela både hem och liv med världens bästa kille - varje dag! Hur häftigt som helst, mitt liv.

Glöm inte att stanna upp och tänka till du också, på allt det där fina i just ditt liv!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar