22 november 2013

Juleljus

 Tjuvkik på vår nya stjärna

Vi har nog aldrig varit ute så här tidigt med julbelysningen men förra helgen premiärtände vi vår nya balkongbelysning! I veckan fortsatte vi ljusshoppingen med en fantastiskt fin ljusstjärna som ska få hänga i vardagsrumsfönstret. Jag och A har tydligen gått och spanat in samma stjärna utan att veta om det så det var ju bara att slå till när vi insåg att vi var helt överens om att det var den rätta! Utöver ljusstakar och annan julbelysning kommer julpyntningen tyvärr att bli ganska sparsam hos oss i år igen. Vi åker bort över både jul och nyår så det känns mest onödigt att köpa gran och pynta allt för mycket. Våra finaste tomtar och ett vackert granris kommer nog upp... Och en adventsljusstake förstås. Nästa år får vi slå på stort för förhoppningsvis är vi hemma mer då. Tänk att det bara är 1½ vecka kvar till 1:a advent nu, en endaste liten vecka!

Idag jobbar jag förmiddag och sen bär det av mot Stockholm för min del! Längtarlängtarlängtar efter min älskade, lilla vovve och efter familjen såklart, nu var det flera veckor sen vi sågs. Anledningen till besöket den här gången stavas Fotomässan. Jag och pappa ska dit och det ska bli SÅ roligt! Helgen är uppbokad till tusen och jag är säker på att det här kommer bli en toppenhelg.

Ha en BRA fredag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar