12 november 2013

Full rulle och en hemnetdröm

http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-platsarna-varbergs-kommun-platsgatan-7-5822658 http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-platsarna-varbergs-kommun-platsgatan-7-5822658
http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-platsarna-varbergs-kommun-platsgatan-7-5822658
Surfar runt på Hemnet och önskar att jag hade haft 8 millar att köpa en sommarstuga för...

Stoppa tiden! Alltså, hallå vart tar dagarna vägen? Det är tisdag och även om det känns som att det gått en vecka sen igår så hinner jag inte med. Både igår och idag har jag jobbat och haft praktik från morgon till kväll och efter en sådan dag är det inte mycket mer än sängen som lockar. Idag stod maten på bordet när jag kom hem (bästabästa A!) och efter ett avsnitt Homeland släpade jag mig ut på en snabb promenad med mamma och pappa i telefonen och det, det är nog bästa sättet att få tillbaka energin efter en lång, tuff dag. Spänningarna släpper och tankarna slätas ut, ah! Det har varit fullt ös nonstop i ett par veckor nu och det börjar kännas av i både kropp och huvud. Det är inte det att jag inte vet hur en "normal" 8-17 vecka fungerar för jobbat har jag ju gjort bra länge innan livet som student utan det som är tufft är egentligen att ha så många olika saker på gång samtidigt. Är det inte jobbet så är det praktiken eller rapporten som ska skrivas. Mycket att tänka på och mycket att hålla isär men SÅ roligt samtidigt! Imorgon ska jag trycka på stoppknappen och försöka komma ikapp lite med litteraturen till rapporten för att få en grund att stå på. Hur som helst så känns det bra nu, riktigt bra till och med, även om jag önskar att dagarna hade flera timmar så att jag hann med att fota lite emellanåt också...

Nu ska jag tända några ljus och krypa upp i soffan med en kopp te. Hoppas att ni får en mysig kväll ni med!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar