11 juni 2013

Vackert slitet


 

Slitet och vackert kan nog sammanfatta kvällens korta fotrunda. Vädret har varit minst sagt opålitligt hela dagen så vi hade bestämt oss för att skippa kvällens fotografering och göra ett nytt försök en annan kväll men så plötsligt, vid halv nio, sprack det upp och fram kom ett fantastiskt fotoljus. Med ungefär en halvtimme till godo rejsade vi iväg till en ny och väldigt annorlunda plats mot där vi brukar fota, nämligen industriområdet ett par minuter bort. Jag känner fortfarande att jag inte riktigt behärskar det nya objektivet helt och hållet så för mig handlar det egentligen om att ta okej bilder mer än att fokusera på spännande vinklar och häftiga motiv. Det är en bonus när det blir riktigt bra helt enkelt och jag lär mig något nytt varje gång jag fotar men jämför jag mig med vad jag kunde för ett halvår sen har jag verkligen utvecklats massor!

Nu ska jag och lilla B precis packa in oss i bilen här och rulla iväg för en dag på vift. Först ut är ett lunchbesök hos mormor och efter det ska jag träffa bästa H för en härlig eftermiddag och kväll med långpromenad och picknick i det gröna. Mys! Önskar er en riktigt fin tisdag mina vänner.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar