10 juni 2013

Stockholmsdax

Varbergssommar!

Lördagens Håkanshow var en upplevelse. Jag har som sagt inte varit något större fan av honom och hans låtar men sen jag träffade A, som är ett Håkanfan av rang, så har jag lyssnat på honom mer och mer och insett hur många bra låtar han faktiskt har gjort. Jag har fått några riktiga favoriter, bland annat klassikern "För sent för Edelweiss" och den nya "Det kommer aldrig vara över för mig" såklart. Det var riktigt roligt att få höra honom live och stämningen var verkligen på topp. Ett litet minus var den oplanerade ruschen genom hela Göteborg för att hinna med sista tåget hem igen. Vi hann med en marginal på 3 minuter och efter en kylig kväll kan man lätt säga att vi fick upp värmen igen!


Just nu ligger jag här i en säng hos mamma och pappa och funderar lite över livets kontraster. Igår morse vaknade vi upp i Varberg och när jag somnade var jag i Stockholm, två skilda världar och så olika som två städer kan bli. Resan hem gick bra och efter ett stopp i Linköping där A hoppade av för en sista vecka med jobb och vardag fortsatte jag vidare uppåt. Välkomnades av en liten lockig och mamma längs vägen, som jag längtat! Den lilla vita ligger här bredvid tätt intill nu och vill inte riktigt låta mig försvinna ur synhåll, kanske att jag inte kommer tillbaka igen. Lilla skrutt. Om en stund ska jag iallafall iväg en stund och träffa E för en fika på stan. Ikväll ser jag fram emot en fotorunda med pappan - en riktigt bra dag helt enkelt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar