8 juni 2013

En fredagkväll på Södra Näs

 
 

Har jag sagt att Varberg i sommarskrud är något av det vackraste som finns? En sommarstad i högsta klass. Efter en dag vid havet bytte vi om och satte på oss gympaskorna för en timslång promenad ut till pappa L och Södra Näs där vi blev bjudna på grillmiddag och fotbollskväll. Middagen serverades i kvällssolen i den finafina trädgården som blev med ny altan och nya rabatter förra sommaren. Skaldjurssmörgås till förrätt, grillad fläskfilé, bakpotatis och sommarsallad till varmrätt och jordgubbar till efterrätt, SÅ gott. Kvällens miss var helt klart när jag spolade ner min ena lins i handfatet... Höjden av klantighet, framför allt eftersom jag inte har med mig några andra i reserv. Kvällspromenaden och för att inte tala om cykelturen hem, blev minst sagt intressant med bara en lins. Som tur var fick jag skjuts av min hjälte A, som cyklade hem mig sakta och säkert. En kväll att minnas!

Idag vaknade vi upp till en mulen himmel och blåsiga vindar. Efter en frukost på nybakta frallor och en morgonpromenad längs havet kändes allt mer än okej iallafall. Nu ska vi strax traska ner mot stationen för snart bär det av mot Göteborg för Håkan Hellström och konsert! Vi värmde upp med Håkanlåtar hela vägen hem igår så vi är nog så redo man kan bli. Håll tummarna för att vi klarar oss från de utlovade regnskurarna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar