3 juni 2013

Första dagen på sista veckan!


Bilder från Weheartit

Så var den här måndagen på väg att ta slut och sommarlovet en dag närmare! Idag har vi haft avslutande redovisningar i skolan och eftersom vi spurtade med rapporten i helgen är det inte mycket kvar nu. Närmare bestämt en dag med lite finputs och sen hörrni, sen är det klart! Den här skolterminen, eller egentligen hela året, har gått så himla, himla fort! Jag kan knappt förstå att jag faktiskt har läst och klarat av 8 kurser på ett Masterprogram, i HR som jag aldrig tidigare läst... Det är helt otroligt häftigt egentligen och SÅ roligt! Det känns ofta som att en helt ny värld har öppnat sig och möjligheter som jag inte trodde fanns är nu plötsligt så mycket närmre. Tack vare den här utbildningen har jag fått mitt jobb och tack vare jobbet har jag chans att ta ett kliv till, in i arbetslivet och en tjänst som jag verkligen vill ha! 

Nej, nog svamlat, snart sommarlov alltså! Men först väntar två arbetsdagar, imorgon ringer klockan 5:30 så det blir en tidig kväll. Just nu känns kroppen tröttare än tröttast och hur gärna jag än skulle vilja utnyttja den här vackra, soliga kvällen och ta en lång promenad vet jag bättre. Känner dessutom både i halsen och i huvudet så jag får helt enkelt stanna inne på soffan. Det vore faktiskt bedrövligt att bli sjuk igen, tror att det har gått max två veckor sen jag blev okejfrisk efter min treveckorssjuka så jag intalar mig att kroppen bara har lite sommarlängtan. Har en riktigt efterlängtad och behövlig sak inplanerad imorgon också som jag bara inte kan missa men en tidig kväll gör förhoppningsvis susen! Hoppas att ni har haft en fin start på veckan,

KRAM på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar