4 juni 2013

En decimeter kortare

Nyklippt!

Japp, det där efterlängtade som jag hade inplanerat idag var en riktigt välbehövlig klipptid! Jag klippte av drygt en decimeter hår och herregud vad skönt det var. Jag känner mig nästan lite lättare och håret är betydligt luftigare och skönare nu. Förra sommaren började jag trixa med ett ekologiskt schampo som tydligen inte var av den bästa kvaliteten för mitt hår förstördes totalt. Eftersom jag har både tjockt och lockigt, egentligen (!), hår så behöver det obegränsat med fukt för att inte torka ut och frissa loss totalt. Det tog några månader av vanligt, fuktgivande schampo innan det återställdes efter den incidenten... Eftersom jag så gärna vill använda mig av ekologiska produkter bestämde jag mig för att ge mig på en annan naturlig och giftfri variant i vintras (när mitt hår äntligen börjat må bättre). Men efter de senaste månaderna har jag faktiskt börjat tvivla på om jag någonsin kommer att kunna använda ekologiska produkter i mitt hår för nu kliar det så jag håller på och blir tokig och det är torrare än någonsin... IGEN! Så från och med nu ska jag återigen börja fuktboosta tillbaka mitt hår till det normala. Kanske vågar jag ge mig in i den ekologiska branschen om ett tag igen för egentligen tror jag ju på naturliga produkter men för tillfället håller jag mig nog till lite mer säkra kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar