12 maj 2013

Pacific dress


Hej söndag! Alltså vädret den här veckan måste ha slagit alla rekord, solen bara strålar och strålar och den där borttappade värmen har kommit tillbaka med besked. Eftersom jag fortfarande inte är frisk (...!) har jag kunnat njuta desto mindre utomhus men med tanke på min pollenallergi kanske jag ska se det som lite tur i oturen. Igår följde jag med A ner på stan en sväng, det var folkfest och SOF-kalas på stan och åh vad jag njöt för att få vara ute, för att få promenera tillsammans med A och för att få se lite människor. Precis som alltid när man är sjuk så inser man ju verkligen hur tacksam man ska vara för sin vanligtvis friska och starka kropp. När man tänker på hur lyckligt lottad man egentligen är för det liv man lever känns det bara dumt att klaga på en veckolång förkylning. För hur som helst så blir jag ju frisk, och det är faktiskt inte alla förunnat.

I juni ska jag och A på bröllop och jag har varit lite osäker på vad jag ska ha på mig. Jag köpte en klänning när mamma och jag var i London men den känns lite väl vardaglig men igår hittade jag äntligen en klänning som jag tror kommer bli alldeles perfekt för ett sommarbröllop! I och med att började plugga igen i höstas hör onödiga impulssköp inte riktigt till vardagen och just kläder ligger vanligtvis ganska långt ner på priolistan (till skillnad mot tidigare när klädshopping var ungefär det roligaste som fanns!). Den här klänningen kunde jag bara inte hålla mig ifrån så det blev ett klick på den, hoppas nu bara att den sitter som jag vill!

Ha en riktigt skön söndag och hoppas solen skiner på er också!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar