15 maj 2013

Vardagsonsdag

Bild lånad från Weheartit

Såhär känner jag mig just nu... Hej tröttmössa och hej vardag! Vi har en riktig mastodontkurs i skolan och i kombination med en hel del jobb finns det inte så mycket tid för något annat just nu. Jag undrar om inte maj är den månaden som går snabbast på hela året egentligen? Jag tycker alltid att jag har extra mycket just i maj och när jag tänker efter har det varit så de år när jag "bara" har jobbat också. Skolan laddar alltid upp med slutexaminationer och inlämningar i massor och beroende på vart man jobbar brukar det vara extra mycket att göra inför sommar och ledigheter. Efter en lång och mörk vinter räcker fritiden plötsligt inte riktigt till för allt man vill göra nu när våren och värmen äntligen är här så helgerna är också uppbokade sedan länge! Men för varje dag kommer man trots allt lite närmre mållinjen för snart är det sommar och faktiskt sommarlov för min del, hur lyxigt!? Jag kommer jobba litegrann i juni och augusti men eftersom vi i mitt team är ensamma om våra arbetsuppgifter och jag fortfarande är så pass ny kommer jag inte att få jobba alls under sommaren, lite trist men samtidigt helt galet skönt för att se det det positiva i situationen. 

Imorgon är det upp tidigt för seminarium och sen väntar en halvdag på jobbet. Ser fram emot kvällens dejt med J, det ska bli spännande att höra hur allt har gått och hur hon trivs i storstan. Fredagen blir en enda nedräkning mot eftermiddagens tripp hem till Stockholm för en helg tillsammans med nära och kära. Förutom att krama på familjen så ser jag SÅ mycket fram emot att äntligen få tillbaka min kamera som blev kvarlämnad där för två veckor sen. Den här veckan har ju varit årets ungefär vackraste vecka vädermässigt och frustrationen över att inte kunna föreviga det med en enda bra bild har varit stor. Men snart så! Nej, nu ska jag packa ihop dator och lägga undan allt vad gäller plugg och jobb heter för en stund i soffan innan sovdags. Sov gott!

KRAM på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar