11 maj 2013

INTERRAIL!

Ile de Ré
Bild lånad från Commons Wikimedia

Idag har vi gjort något spännande, jag och A. Vi har nämligen smygstartat vår resa. I mitten på juni sätter vi oss på ett tåg ner mot Europa för två veckors tågluff i Frankrike, Schweiz och Tyskland. Idag var vi och pratade med SJ om biljetterna så nu är det på riktigt. Jag har velat göra en sån här resa ända sen jag var 18 men av olika anledningar har det inte blivit av men nu så, nu är det äntligen dags! Vi har bestämt rutt på ett ungefär och bokat (!) vårt första hotell. Det är ett jättemysigt, lite finare hotell på ön Ile de Ré utanför La Rochelle, en stad i södra Frankrike. Jag hade aldrig hört talas om staden till för bara någon vecka sedan men blev helt förälskad i bilderna på vackra vyer och små fiskehamnar. Planen är att utgå från Köpenhamn och börja resan i Paris för att därefter jobba oss söderut i Frankrike. Tanken är att försöka variera oss mellan stadsliv och landsbygd och jag tror att det kommer bli en helt fantastisk resa, vi båda längtar SÅ mycket!

Hur härligt!?


2 kommentarer: