10 maj 2013

Mera London!


Här kommer ytterligare några bilder från Londonresan. Alla utom en är fotade i Hyde Park, en helt fantastisk park med något för alla. Solen var tyvärr väldigt stark och stod högt på himlen vilket gjorde det svårt att fota. Det är roligt för jag har äntligen börjat lära mig lite lättare redigeringstekniker vilket gör det möjligt att "rädda" och fräscha upp lite sämre bilder.  Just nu använder jag framför allt ViewNX, ett program där man kan jobba med RAW bilder och formatera om dem till mindre jpeg-bilder. Jag kan sitta och pilla med olika inställningar hur länge som helst, ibland blir jag nöjd och ibland inte men fördelen med är ju att alla justeringar går att återställa om man gör fel. Ju mer jag lär mig och desto fler bilder jag tar har jag börjat fundera lite på att märka mina bilder med någon form av logga eller märkning. Jag ska kika närmre på hur det där med vattenstämplar fungerar. Tror att det kan vara rätt smidigt!


Hoppas att ni har en skön långhelg kära ni!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar