9 april 2013

Nya joggingskor?


Nu när vi var nere i Varberg fick jag till två joggingrundor utmed med havet och jag måste erkänna att det är rätt oslagbart att springa längs strandpromenaden och höra vågorna slå. Frihetskänslan man får när man tittar ut över vattnet går nästan att jämföras med endorfinruset efter en spurt och man får helt klart lite extra energi. Även om själva löpningen kändes något lättare så misstänker jag att mina skor börjar ge upp på riktigt nu. Jag fick ont i ena knät och kände av belastningen rätt bra i fotlederna. Jag var ju och provade ut ett par nya joggingskor för ett tag sen men tänkte vänta med att köpa dem tills vi ska till London för jag tror att de är bra mycket billigare där. Får se om jag vågar mig på ett löppass innan dess eller om det blir soptunnan direkt för de här skorna. Hur som helst känns det kul att vara igång med konditionsträningen lite mer på allvar igen. Snart är det premiärdags för ett crossfitpass på gymmet tillsammans med J, får se om jag överlever!



Asics GT-1000, mina nya kompisar?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar