9 april 2013

Back to business!

En liten tjuvkik från min allra första bebisfotografering förra veckan.

Efter en lång och fantastiskt skön ledighet är vi tillbaka hemma igen. Vardag, skola och jobb drog igång för fullt direkt. Hur härligt det än har varit med långledigt var det faktiskt riktigt skönt att komma hem. Det känns fortfarande lite konstigt att svänga av vid Linköping och säga att man är hemma men så fort jag kommer innanför dörren känns det bättre. Våra saker, möbler och den här lägenheten är ju det som är vårt hem just nu.

Det har blivit en hel del fotande och jag har faktiskt anmält mig till ytterligare en fotokurs på nätet. Ju mer jag lär mig desto roligare blir det och just nu är fotografering nästan det enda jag tänker på! Jag håller fortfarande på och utforskar min kamera men har börjat tänka lite mer på vad jag tycker är roligt och hur jag vill utvecklas. Det blir allt roligare att fotografera människor och porträtt för det är en helt annan utmaning mot mina tidigare naturbilder. En hel del tid går åt till att surfa runt på nätet och spana in hur andra fotografer gör och hur deras bilder och kompositioner ser ut. En stor utmaning det här året var att lära mig att redigera och ju fler bilder jag tar desto mer har jag insett att jag verkligen behöver ett bra program för det. Så förra veckan köpte jag Lightroom 4, ett redigeringsprogram som har fått bra recensioner och ska vara bra men ändå relativt enkelt. Det kommer att ta sin tid för herregud vad mycket inställningar och funktioner det finns men jag tror att det kommer visa sig med tiden. Jag tror på att ta riktigt bra bilder från start och då behöver man ju förhoppningsvis bara korrigera små detaljer i programmet i efterhand!

Ha en riktigt BRA tisdag mina vänner!


2 kommentarer:

  1. Diana21:38

    Ååh de små fossingarna känner jag igen ;) Superfint foto! Roligt att du tog på fötterna också :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, ja bebisfötter är ju bland det sötaste som finns! SÅ roligt att ni gillade bilderna :)

      Radera