5 april 2013

Påsklov!



Bloggen ekar lite tomt för tillfället och det är inte alls meningen men de senaste dagarna har gått åt till att leva och njuta fullt ut! Just nu är vi i Varberg och har det helt fantastiskt bra. Att få vara ledig såhär mitt i vardagen är underbart och inget vi tar för givet. Tids nog kommer vi att få fullt upp vi med så det gäller att passa på att ta sig tid och vara lite extra ledig när man har möjlighet!

Det är så mysigt att få tid att umgås med A:s familj och med varandra. Vi åkte ner till Varberg från Stockholm i tisdags och sen dess har det varit full fart. Vi har haft ett andra påskfirande, gått långa promenader längs havet, träffat vänner från Halmstad, spenderat en dag i Göteborg, ätit på restaurang och shoppat. Idag har A skaffat en ny racercykel och kärat ner sig totalt så lyckan är fullständig. Min träning har kommit av sig lite såhär under semestern. Jag var ute och sprang en runda igår och ska försöka hinna med minst en joggingtur till i helgen men jag har kommit på mig själv att längta till gymmet flera gånger. Är uppriktigt förvånad över att jag tycker att styrketräningen har blivit så kul. Jag tror på att träna det man tycker är roligt för all träning är ju bra träning så länge den blir av. Och när man tycker att något är roligt är ju chansen betydligt större att det verkligen blir av!


Kameran är full med bilder från allt påskfirande, både i Stockholm och härifrån, men eftersom jag har glömt sladden till datorn hemma får ni hålla till godo med ett mobilbildsregn så länge. Vi kom nyss hem från naturreservatet Getterön där vi var med mamma Y och fikade vid havet. Det var otroligt vackert och avkopplande att sitta där och titta på havet som glittrade i solen, en sån där stund som man kan plocka fram när det blir mörkt och kallt. Vi blir alldeles bortskämda med god mat, kväll ska vi ner till farmor M för middag och imorgon väntar ett restaurangbesök i födelsedagspresent. Det är A:s pappa som slår på stort och bjuder ut på vår favvisrestaurang här nere; Johns Place. Vet att jag har tipsat om den tidigare men det är värt att sägas igen, om ni har vägarna förbi Varberg och vill äta gott, gå dit!

Ha en fin fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar