16 april 2013

Balkongliv

 Inspiration från Sköna Hem

I helgen var det dags för Trädgårdsmässan i Stockholm och hade det inte varit för att jag hade finbesök så tror jag inte att jag hade kunnat stå emot den. Som ni nog vet nu så älskar jag ju växter och njuter fullt ut när jag får vara ute i skog och mark. Ett av mina främsta kriterier nu när vi letade lägenhet var faktiskt att den skulle ha balkong. Dels för att vi skulle kunna ha dörren öppen och vädra ordentligt men också för att få en egen liten grönskande oas trots ett lägenhetsboende. Eftersom vi troligtvis inte kommer att vara i Linköping så mycket i sommar tänkte jag satsa lite extra på att fixa till balkongen nu i vår. I förra veckan smygstartade jag med att så små krassefrön. Förhoppningsvis växer de till sig fort för tanken är att ha den slingrande krassen som ett vackert insynsskydd på ena kortsidan av balkongen. Hur mysigt vore det inte att få sitta på en inbonad, mysig "krasse-balkong" och äta frukost innan jobb och skola? Längtar!

Nu ska jag precis cykla iväg till skolan för ännu en dag av samtalsövningar. Önskar er alla en riktigt FIN tisdag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar