15 april 2013

Måndag

Vackra Varberg

Pjuh! Har precis landat i soffan efter en lång (men rolig!) dag. Jag överdriver inte när jag säger att jag tror att vår nuvarande kurs i skolan kommer att vara vår mest användbara kurs efter utbildningen. Den handlar om kommunikation och känsliga samtal och en stor del av kursen består av praktiska samtalsövningar. Idag delade vi in oss i par och sen blev alla tilldelade en roll, en är samtalsledare/chef och den andra är en medarbetare med någon form av problem. Under samtalet blir vi filmade och efteråt får vi konstruktiv feedback av de andra i gruppen som sitter och observerar hela tiden. Jag spelade chef och min medarbetare hade både alkoholproblem och problem hemma. Det var rätt svårt men helt galet lärorikt. Vi levde oss verkligen in i rollerna och alla engagerade sig fullt ut! Jag tror faktiskt att jag kommer att ha en riktigt stor nytta av de här övningarna, både privat och i arbetslivet. Det ÄR svårt med känsliga samtal men jag börjar inse hur mycket lättare det blir att hantera dem med hjälp av några små knep och bra verktyg.

Kvällen har spenderats på nya jobbet med kvällsmöte och planering. Alla är så trevliga och jag kommer få en lång upplärning vilket känns toppen! Nu tänkte jag lägga undan datorn och krypa lite djupare ner i soffan en stund innan sängdags. Ska börja fundera lite på en packningslista inför helgen men jag tror faktiskt att jag skjuter upp plugget till imorgon för huvudet känns lite väl dimmigt just nu.

Hoppas att er måndag har varit den bästa!

KRAM


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar