29 december 2012

Sjudagarssjukan


Alltså.. Vilken vecka! Jag har inte varit såhär sjuk på flera år. Det är en riktigt seg rackare, nu är jag inne på sjätte dagen och är fortfarande inte bra. Vågade mig iväg ut på kort runda med pappa och R för att byta några julklappar tidigare idag och när jag kom hem kändes det ungefär som att jag sprungit ett maraton så nu är jag tillbaka i sängen igen, helt galet. Mamma har också däckat i samma hemska sjuka som mig och man kan inte annat än skratta åt eländet. Vi som skulle göra utflykter, tokshoppa på mellandagsrean, åka längdskidor och fika på stan har istället legat bredvid varandra och nyst ikapp här i veckan, tur i oturen att vi har haft varandra. Jag ska bara vara pigg till nyårsafton (så har jag sagt om varje dag!) och sen har jag faktiskt en hel vecka kvar till skolan drar igång igen så jag ska nog hinna med att ha lite lov iallafall!

Hoppas att ni har en riktigt mysig helg, sista helgen på 2012!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar