29 december 2012

Årsresumé

Ett försök till en sammanfattning av 2012 känns på sin plats såhär vid nyår. Här kommer första delen;


Förra året åkte jag ner till Varberg och firade nyårsafton med A:s kompisar. De hade ordnat en jättefin middag med en fantastiskt god och genomtänkt meny och påhittiga lekar. Trötta men glada spenderades en dag på Asia Spa i Varberg. Kan verkligen rekommendera, riktigt bra ställe med härliga bad och avslappnad stämning. Vi ser ju helt förstörda ut efter ett besök, haha!


Efter en ordentlig uppladdning satte vi igång med vårens distansförhållande och jag spurtade på med både skola och jobb. Vi räknade ner till helgerna när vi gjorde massor av mysiga utflykter och försökte utnyttja tiden vi hade tillsammans till max.

 
 



En lördag i mars packade vi ryggsäcken och åkte ut i skogen. Vi hade med oss picknick och grillade korv med världens utsikt. Boss hängde på och vi inbillade oss att det var vår! Skolan rullade på och fina J gjorde lektionerna till en höjdpunkt varje vecka. Jag blev mer och mer övertygad om att det var rätt val för mig och skickade in min ansökan till Masterutbildningen på LiU.

 

Så småningom kom våren på riktigt, A renoverade pappas gamla cykel och jag firade att jag klarade terminens första kurser. Vi tog långa promenader, fikade på stan, åt brunch på långholmen och lagade god mat.



Min rehab för ryggen gav resultat och mamma och jag bokade in Tjejvasan som ett träningsmål (om det är någon som är sugen på två biljetter till Tjejvasan 2013 så har vi fortfarande kvar dom!). Jag fick upp ögonen ordentligt för styrketräning och kombinerade med löprundor och PW.


E fyllde 25 och det firades med stor fest. Hon hade hyrt ett helt hus och bjöd på mat och dricka, en jätterolig kväll! 




I april åkte jag till Riga med jobbet. Vi besökte två barnhem och jag blev oerhört berörd av barnen och deras öde. Vi skänkte leksaker, förbrukningsvaror och kläder men man önskade att man hade kunnat ge så mycket mer, varenda ett av barnen förtjänar ett nytt liv och ett alldeles eget hem. Vi hann med en del shopping och turistande utöver jobbet och jag fick en bild av Riga som en kontrasternas stad. Blandningen av fattiga och rika var total och vissa områden var som natt och dag. En häftig men på många sätt sorglig stad.


Maj bestod i stort sett bara av plugg, jobb och flytt. Jag var helt utarbetad efter ett halvår i 200% och i slutet av terminen gick jag runt som i en dimma. Minns att jag satt i sängen och grät och skrev de sista uppgifterna medan pappa och A packade flyttlådor och mamma städade lägenheten. Allt hände på några få veckor och juni var verkligen efterlängtad!



A fick äntligen sommarlov och kom till Stockholm för två veckors jobb medan jag jobbade sista månaden på jobbet. Vi bodde hos mamma och pappa med hela min lägenhet i flyttkartonger och sopsäckar i väntan på att vår lägenhet i Linköping skulle bli ledig. Det var en omtumlande tid, framtiden kändes både skrämmande och härlig!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar