19 september 2013

En torsdag i september


Lugn morgon idag efter tidiga mornar och lite för lite sömn den här veckan. Att få tassa ut i köket, sätta på kaffe och sen krypa ner i soffan igen med både morgontidning och nyhetsmorgon på TV är en riktigt mysig start på dagen. Jag är i en period av många tankar och känslor just nu och tror att jag behöver det där lugna lite extra. Jag känner att jag påverkas mer än vanligt av allt som händer runt omkring mig, både i min egen vardag och i världen i stort. Krig, orättvisor och ledsamheter gör mig nedstämd men även tacksam. Tacksam för allt jag har. Den här veckan har hittills varit fullspäckad av jobb och skola men både idag och imorgon har jag ett betydligt lugnare schema. Jag ska strax packa ihop mina saker för en cykeltur till dagens föreläsning, idag har vi genomgång av några rättsfall och jag gissar att det kan bli spännande! Annars ser jag fram emot eftermiddagens träningspass och tjejmiddagen efter det.  

Livet, med alla dess skiftningar, fantastiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar