23 september 2013

Bröllopshelg i Skåne!



Tja ni hörrni, den här bloggkarriären verkar vara lite skiftande och jag är fullt medveten om att bloggens aktivitet går lite upp och ned just nu. Det är inte alls meningen men tiden räcker inte riktigt till för allt jag måste och vill. Att min dator låter som en traktor och tar en halv dag att starta upp gör det ju inte direkt mer lockande att sätta igång den. Den behöver pensioneras inom en snar framtid för det börjar bli rätt tröttsamt... Hur som helst, ambitionen är iallafall att fortsätta skriva och göra det regelbundet men jag har faktiskt funderat lite på att kanske rikta in mig lite mer åt något håll med skrivandet. Både medvetet och omedvetet har jag valt att skriva lite mindre om mitt vardagsliv här den senaste tiden och även om jag aldrig har skrivit om privata saker känner jag att jag även har blivit lite mindre personlig. Jag vet inte riktigt om det kommer att fortsätta vara så men just nu känns det bra. Fotograferingen har fått ta mer plats än innan men det känns bara naturligt i och med att jag rätt nyligen har fått upp ögonen för hela fotovärlden och tycker att det är så roligt! Jag hoppas att ni skriker till om det är så att ni har åsikter på det jag skriver eller tips på något som ni vill läsa om. Tiden får utvisa hur bloggen och inläggen kommer att utvecklas helt enkelt!

Men, för att vara lite motsägelsefull angående det personliga, så vill jag berätta om vår underbara helg! I fredags packade vi bilen och rattade iväg ner mot västkusten. När vi kom fram välkomnades vi med ett födelsedagskalas för A:s pappa. Det blev en helkväll på den inglasade altanen med tända ljus och långa samtal, hur mysigt som helst och en perfekt start på helgen. Presenten uppskattades verkligen och eftersom den var lite hemgjord var det extra roligt. Så kom äntligen den efterlängtade lördagen och efter en lång promenad längs havet var det bröllopsdags! Det var A:s kusin som gifte sig och det var ett stort bröllop med runt 100 gäster. Kyrkan låg mitt ute på landet vid en liten sjö och festen hölls i en otroligt vacker och rustik stenbyggnad precis i anslutning till ett stort slott. Det blev en riktig fest med god mat, högt i tak och dans långt inpå natten! Det var två trötta men glada Linköpingsbor som körde hemåt igår eftermiddag. På grund av regn, dimma och vägbyggen tog hemvägen längre än vanligt så det var skönt att komma hem. Lika roligt som det är att åka bort lika skönt är det att komma hem!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar