24 september 2013

Min första riktiga porträttfotografering


Min Emelie, en favvomodell!

Det har tagit lång tid för mig att förbereda mig på att lägga ut dessa bilder. Jag har fortfarande inte fått koll på något riktigt redigeringsprogram och tanken har hela tiden varit att jag ska redigera bilderna lite mer innan visning. Nu har jag bara putsat på dem men vill ändå visa att utveckligen går framåt. Ni som varit med här ett tag vet ju om att ett av mina mål för 2013 är att bli bättre på porträttfotografering. I början av året tyckte jag bara att det var svårt, läskigt och näst intill omöjligt att få till en bra porträttbild. Jag har lärt mig fantastiskt mycket det senaste halvåret, från kurser, fotobloggar och tips från duktiga fotografer. Det jag tror att jag har lärt mig mest av är ändå genom att öva, jag har testat mig fram och lärt mig massor genom att göra fel. Jag har tagit hur många dåliga bilder som helst men sen plötsligt blir det rätt, man hittar rätt inställning och får till vinkeln, ljuset och skärpan! Det är lite läskigt att lägga upp bilder som betyder något för mig, bilder som jag faktiskt ärligt kan säga att jag är rätt nöjd med. Nu ser jag fram emot att lära mig mer om efterbehandlingen av bilderna för att få till det där lilla extra, hitta min personliga prägel och fortsätta öva. Än har jag en bra bit kvar innan jag med säkerhet kan säga att jag känner mig trygg med att fota porträtt men jag måste säga att det iallafall går framåt!

 Min vackra vän!
 


1 kommentar:

  1. Vad kul Sarah!!! Så fint och härligt minne! Vi hade en härlig sensommardag då!!1 PUSSS

    SvaraRadera