11 februari 2013

Välkommen måndag!





 
Skiddag i Romme

Ny vecka, nya möjligheter! Efter en helt suverän helg med familjehäng, skidåkning och kompisdejt känner jag mig laddad inför den kommande veckan. Lördagens skidutflykt till Romme var helgens prick över i´t för åh, vad härligt det var! Utförsåkning kan vara det absolut roligaste som finns och eftersom vi ligger på samma nivå jag och A var det ännu roligare. Jag har varit i Romme en gång tidigare men det var några år sedan och det har hänt en hel del med stället sen dess. Det är utbyggt och ombyggt så att de har 28 backar och ett flertal matställen av lite olika kvalitet. Möjligtvis var backarna något flacka så det blev framför allt svarta backar för vår del. Liftarna var smidiga och när man lärt sig hur liftsystemet fungerade var det enkelt att åka mellan de olika delarna av området. Det var mycket folk och långa köer så lunchen bestod till slut av en "exklusiv" hamburgare. Avslutningsvis kände vi att 3 timmar enkel väg är för långt att åka bara över dagen så till nästa skidutflykt blir det minst en övernattning.

Jag har varit så otroligt trött den senaste tiden så idag passade jag på att sova en timme längre på morgonen och vilken skillnad det gör. Vaknade med en helt annan energi och har gjort en hel dags skoljobb på bara några timmar. Idag strålar solen utanför fönstret och jag misstänker att det är de senaste dagarnas gråa väder som har gjort sitt med både humör och energi så idag ska jag passa på att tanka lite extra solljus under lunchpromenaden.

Gårdagens kondisfika med fina vänner och en riktig energiboost!

Hoppas att er vecka startar på bästa sätt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar