17 februari 2013

Söndag



Den här helgen kom och gick alldeles för fort. Knappt hann det bli fredag innan det blev söndag och knappt hann H komma hit innan hon var tvungen att åka hem igen. Gårdagen var ungefär så bra som en lördag kan vara och när kommentaren innan man går och lägger sig är "om jag fick beskriva den perfekta lördagen så skulle den se ut såhär" vet man att det har varit en bra dag. H spontanåkte ner till oss redan i fredags kväll, hon var väl här strax innan elva så vi avslutade dagen med några timmars tjejsnack under en filt i soffan. Lördagen började med en prommis till bageriet för färskt bröd och sen gjorde vi jordgubbssmoothie. Vi har pratat om allt mellan himmel och jord och skrattat hela tiden. Jag har lyckats med konststycket att inte ta en enda bild den här helgen men å andra sidan kanske det är att njuta till max!

A åkte till Varberg igår och stannar veckan ut. Jag längtar redan massor men själv får jag vänta några dagar innan jag gör honom sällskap eftersom vi har en examinerande workshop i skolan. Känslan av saknad efter familj och vänner lite extra påtaglig idag och därför känns det härlig att tänka på den weekendresa till London som jag och mamma bokade tidigare i veckan. Otroligt nog så har jag aldrig varit där tidigare och jag ser verkligen, verkligen fram emot att upptäcka den staden tillsammans med mamma. Vi åker i slutet av april och fick tag på ett centralt hotell mitt i smeten så förhoppningsvis kommer det att vara enkelt att ta sig runt och hinna med allt vi vill göra! Det är så roligt att resa med mamma för vi är så lika med vad vi vill göra och vad vi tycker är intressant. Det kommer att bli en riktig tjejresa med en blandning av sevärdheter, shopping, god mat och en himla massa promenader!

KRAM på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar