18 februari 2013

Solen var är du?


Sommar och sol med världens bästa A

Idag har jag känt för att gå i ide. Gömma mig på ett varmt ställe tills våren är här för nu får det faktiskt räcka med det här kalla, gråa och blöta. Idag har det snöregnat hela dagen och när jag kom hem var jag alldeles iskall så jag la jag mig i sängen med tjocka kläder, en filt och ett tjockt täcke... och fortsatte att frysa! Solen var är du? Nä, jag längtar efter vår och efter min A. Jag gillar att vara ensam och jag behöver få ensamtid för mig själv för att må bra men jag vill helst kunna välja när och hur länge. Det är lite knasigt hur fort man vänjer sig vid sällskap och sambolivet. Vi har ju egentligen bara bott tillsammans på riktigt sen i somras men efter de här dagarna som gräsänka (varför heter det så, det låter så sorgligt?) kan jag konstatera att jag definitivt har vant mig av vid att bo själv. Det är hos A jag hör hemma helt enkelt.

Den här veckan kommer nog att rulla på rätt fort ändå för jag har en hel del planer fram till torsdag och Varbergsweekend. Idag har jag suttit i skolan hela dagen och kämpat med ett grupparbete. Vi har haft väldigt mycket grupparbeten överlag hittills men jag tror att de flesta resterande kurser den här terminen kommer att vara mer enskilda vilket känns rätt skönt. Grupparbeten är effektiva när man hamnar i bra grupper men det är faktiskt himla skönt att kunna planera plugget på egen hand efter sina förutsättningar, mål och andra aktiviteter utanför skolan. Har nyss landat i soffan efter en blöt PW och god middag och tänkte faktiskt inte röra mig ur fläcken innan sovdags, den perfekta avslutningen på den här veckostarten.

Sov gott fina ni!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar