24 januari 2013

Jag har fått jobb!



 Den där skidturen var precis lika härlig som jag trodde!

JAAA! Nu får jag äntligen berätta för åh, så svårt det har varit att hålla inne all nervositet och spänning. Nu är det iallafall klart att jag kommer att börja jobba som personalassistent. Det är en extraanställning utöver skolan och en tjänst som jag verkligen, verkligen har velat ha och behöver! Lite som betald praktik eftersom jag kommer att få jobba med precis det vi läser om i skolan vilket är helt perfekt.

Jag måste faktiskt strunta i den svenska jantelagen nu och bara skrika ut hur stolt jag faktiskt är över mig själv, över att jag har lyckats. Hela det här livet som jag har nu var så långt ifrån självklart för ett år sedan, då hade jag bara kunnat drömma om en masterutbildning och ett extrajobb inom samma bransch. Ta en sak i taget, sikta så högt du kan och kämpa för dina mål, för det är då man lyckas. Att få slå skitåret 2012 ordentligt på fingrarna med högsta betyg på de senaste inlämningarna, positiva provresultat och nu ett jobb känns SÅ SKÖNT! Jag börjar jobba om en månad och fram tills dess så ska jag försöka njuta av att "bara" plugga, trots att det riktigt kliar i fingrarna efter att få sätta igång med jobbet och den utmaningen som det kommer att innebära. Jag är så redo och så glad för den här möjligheten!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar