28 januari 2013

Helgen som gick för fort


En föraning om vår

Det verkar bli en vana, det där att vila från datorn på helgen. Den här helgen har varit lite extra bra med myskväll i fredags tillsammans med fina J och M och finbesök från Stockholm. Mamma, pappa, mormor och Boss åkte ner i lördags morse och stannade till igår. Mamma och jag var nere på stan en sväng i lördag, jag älskar verkligen att umgås och hitta på saker med min fina mamma. Det finns nästan inget bättre än att få strosa runt med henne sådär och bara vara. Hon fyndade två jättefina tröjor och jag fick världens finaste vårpresenter som lyser upp hela köket. Det känns alltid lite som julafton när vi får våra familjer på besök. God mat i mängder och så den där känslan av att man inte vill att dagen ska ta slut. A och jag avrundade helgen med en riktig långpromenad i skogen tillsammans med en liten lockig grabb som fick stanna när de andra åkte hemåt, bus-Boss!

Måndagens första utmaning var att lämna Boss alldeles ensam här hemma för första gången. Jag hade ett obligatoriskt seminarie i skolan imorse och var lite orolig för hur han skulle fixa det. Han är inte helt nöjd med att vara själv den där lilla herrn, vanligtvis är han ju kontorshund på mammas jobb. Det verkar hur som helst ha gått jättebra så mattehjärtat är lite lättare nu, det blir ju så mycket enklare att kunna lämna honom när man vet att han är lugn. Nu väntar en eftermiddag av intensivt plugg men först, promenad med mr B!

Hoppas att er vecka har börjat BRA!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar