29 januari 2013

Biotisdag


Biotajm!

Tisdag och januaris allra sista tisdag, riktigt skönt att vara en månad närmre vår. En av fördelarna med att ha en liten lurvig kompis är att morgonpromenaderna är oundvikliga. Och ja, ibland kanske det inte känns som en fördel men imorse gjorde det verkligen det. Jag åt frukost tillsammans med A (händer inte så ofta men när det går att få till är det bästa sättet att börja vilken dag som helst på!) och sen bar det av. Vi var ute i en timme och under tiden hann staden vakna och himlen ljusna. Har ni märkt hur ljust det faktiskt börjar bli om morgnarna? Och samma sak med eftermiddagarna, ett säkert och väldigt efterlängtat vårtecken!

Dagens höjdpunkt är helt klart kvällens biobesök. Vi har reserverat 8 platser så vi blir ett stort gäng! Jag har hört mycket gott om filmen Les Miserables och nu var det länge sen jag var på bio så det ska bli jätteroligt. Jag tycker att det är vardagslyx att gå på bio en vardag och ett motto den här våren är att njuta av lite extra lyxiga saker i vardagen. Det behöver inte vara dyrt eller avancerat alls, huvudsaken är ju att man själv uppskattar det! Ett härligt, långt skumbad, vackra snittblommor eller en lång frukost med en bra tidning är andra exempel på vardagslyx för mig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar