7 februari 2014

Sommar 2013

Juli


Så kom juli som faktiskt kan ha varit förra årets absolut skönaste månad. Vi kom hem från en underbar resa till soliga, somriga Sverige och visste att vi hade nästan 1½ månads ledighet kvar. Ja, vad säger man? Så lyxigt och fantastiskt skönt så det fanns inte. De första veckorna var vi i Varberg och varvade strandutflykter med middagar med vänner och familj, träningspass barfota i gräset, finbesök från Stockholm och mycket, mycket mer. Vi njöt varje minut helt enkelt.


Jag testade vindsurfing (gick minst sagt dåligt men jag misstänker att det hade något med A:s proffsbräda att göra...), vi hade kräftskiva hos goda vänner och cyklade hemåt på ett långt led i sommarnatten, hade picknickar så ofta vi kunde, gick på gympapass utomhus vid havet, spelade minigolf och badade i havet. Jag ville verkligen aldrig att sommaren skulle ta slut!


I mitten av juli åkte vi norrut mot Stockholm för några dagar på hemmaplan för min del. Vi umgicks med vänner, hade ännu fler picknickar, gjorde utflykter till solvarma klippor och stan, fikade på mysiga Rosendahl, grillade hemma i trädgården och badade.


Augusti



Augusti började med en vecka på Åland tillsammans med mamma och pappa. För första gången på hela förra sommaren hade vi otur med vädret några dagar men hann med en hel del iallafall. Vi gjorde bland annat en utflykt till Ålands allra nordligaste udde, spelade golf, gick långa promenader och la pussel. Åt en fantastisk middag på en nyöppnad restaurang, hyrde tandemcykel och ryckte in som golfchaufförer åt mamma och pappa.

 

När vi kom tillbaka till Stockholm åkte A ner till Varberg igen och jag stannade kvar. Boss och jag hade en mysig vecka som husvakter åt mamma och pappa som åkte till Grekland. Vi hängde med kompisar, tränade på gräsmattan, gick långa promenader och umgicks med mormor som flyttade in till oss i huset några dagar. Är så tacksam för dom dagarna idag Jag fotade E i Riddersvik och målade tavlor. Det blev några vändor fram och tillbaka till Stockholm och Linköping innan höstterminen och allvaret satte igång på riktigt igen!

September


Skola och jobb drog igång i slutet av augusti och sen rullade hösten på i en galen fart! I september var jag och A ute på några cykelrundor, vi gick på Bondens marknad, loppis och var ute och vandrade i Eklandskapet med Boss.


Sommarvärmen höll i sig och A tog sista doppet i slutet av september. Vi åkte söderut för årets andra bröllop och hade en jätterolig helg tillsammans A:s släkt. Jag var hemma i Stockholm och hundvaktade den lilla lockiga och en morgon drog vi iväg ut i dimman och fick till några fullträffar med kameran! Mina tantor kom ner till Linköping för en mysig tjejhelg. Vi gick på stan, satt och pratade hela lördagskvällen och var på skördemarknad. Som jag kan längta efter er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar