7 januari 2014

Som en tom plastpåse i vinden


Mardrömmen håller fortfarande sitt stadiga grepp om oss. Både jul och nyår har passerat nästan obemärkt förbi i år och nystartskänslan som kommer med ett nytt år är som bortblåst. Efter över två veckors ovisshet, dagar som fyllts av både hopp och förtvivlan, är det inte utan att vi alla börjar känna oss matta, trötta. Jag känner mig upphängd och nedsläppt. Lite som en tom plastpåse i vinden, okontrollerad och planlös. Tiden är obeveklig och livet väntar inte. Livet går vidare, vare sig man vill eller inte. Idag sätter vardagen igång för de allra flesta och så även för oss. Jag valde att stanna kvar hos mamma och pappa några dagar till medan A tog bilen ner till oss igen. En rapport väntar på att bli färdigskriven för min del och än så länge är det många ord kvar. Jag tänkte även försöka mig på en slags sammanfattning av året som varit, det här året som var så bra fram tills precis på slutet.

Jag hoppas så att ni har haft en skön ledighet och en bra start på det nya året.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar