14 juni 2013

FREDAG!


Och inte vilken fredag som helst för idag får A semester och i eftermiddag stänger vi ner vår lilla lya i Linköping för sommaren och beger oss söderut. Förutom resan hem igår förmiddag ägnade jag ungefär hela dagen åt att packa, planera och boka biljetter inför kommande veckor. Det är himla svårt att packa för så lång tid framåt och eftersom jag alltid lyckas ta med mig för mycket saker så har jag försökt begränsa mig ordentligt. Trots det känns det som att jag har packat ned hela garderoben så det blir till att släpa! Först ut på vår semester är iallafall ett stopp i Varberg för imorgon ska vi på bröllop. Det är en av A:s kusiner som gifter sig så jag kommer träffa hela tjocka släkten för första gången. Det är ju så roligt med bröllop så det ska bli jätteroligt, jag hoppas på sol och blå himmel! 

I början av nästa vecka är det äntligen dags. På tisdag sätter vi oss på ett tåg ner mot Europa, igår bokade vi de sista tågbiljetterna så nu är rutten klar. Det blir drygt 10 dagar i Frankrike och några dagar i Schweiz. Hemresan är inte bokad än och det känns bara bra att kunna vara lite flexibel med när och hur vi vill ta oss uppåt igen. Troligtvis är vi tillbaka i Sverige i mitten på vecka 27, fulla av minnen och massor med bilder i kameran! Eftersom vi ska bära med oss allt i varsin rygga kommer datorn att lämnas hemma så hör ni inget ifrån oss på ett tag så vet ni varför. Innan sommaren och semestern drar igång på riktigt så har jag en sak kvar att bocka av i kalendern. Ska alldeles strax iväg på ett möte med en riktig höjdare som förhoppningsvis kommer leda till något spännande i höst. Håll tummarna för mig är ni snälla!

KRAM!


2 kommentarer:

  1. Diana16:14

    Åh det verkar så roligt med tågluff :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi gör nog en bekväm variant av tågluff med allt förbokat och förberett ;) Imorgon sticker vi, ska bli SÅ kul!! Hoppas vi ses om inte allt för länge kära vän, KRAM!

      Radera