26 maj 2013

Söndag

First Hotell Linköping

Så var det söndag igen och det känns faktiskt ganska skönt att få börja på en ny vecka och lämna den här veckan bakom mig. Det har varit en bra vecka med en massa roligheter också men när man har så mycket att göra som jag har haft blir de roliga sakerna nästan till stressmoment de med. Fredagens pizzahäng tillsammans med tjejerna från jobbet var jättemysigt, så roligt att få tid att prata med de som man annars bara ser på jobbet och lägenheten som vi var i var riktigt häftig. Gammal med högt i tak och vackra, stora fönster! Halva gårdagen gick tyvärr bort på grund av migrän och den andra halvan spenderades därför i pluggböckerna men kvällen tillsammans med A sparar jag i hjärtat för eftersom vi knappt har hunnit setts i veckan (det där med att man umgås mer som sambo vette tusan om det stämmer?) så var en mysig hemmakväll på soffan precis vad jag behövde!

Den här morgonen började på bästa sätt. Vi vaknade, klädde på oss och mötte upp J och M på gatan nedanför. Solen sken och det var nästan lite skolavslutningskänsla, ni vet; solen skiner, fåglarna kvittrar, och sommarlovet och långledigheten väntar runt hörnet. Vi cyklade bort till First Hotell för en goood frukostbuffé, hur mysigt som helst! Vi satt och åt och pratade i säkert två timmar (som kändes som en!) och sen stack grabbarna iväg på en cykelrunda tillsammans. Nu är jag fast i mina skolböcker några timmar till men sen är det dags för ett träningspass för mig och J också. Första passet på tre veckor på grund av min galet segdragna förkylning deluxe så det ska bli intressant att se hur kroppen svarar. Ikväll - mer plugg. 1½ vecka till och sen ser jag slutet!

Ha en riktigt fin söndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar