29 maj 2013

Såna där dagar

En grabb som vet hur man njuter av livet

Ja, ni vet såna där dagar som man kan gå och längta till av olika anledningar. För att man ska göra något extra roligt, för att man är ledig, för att man ska få träffa någon man tycker mycket om eller helt enkelt för att man inte behöver göra något alls. Idag är en sån dag för mig. Jag har sett fram emot den här onsdagen länge och den har varit lite som ett mål för mig den senaste veckan. Inte för att jag egentligen har något speciellt inplanerat utan kanske just därför. Första halvan spenderades på jobbet och sen väntade en heeelt tom eftermiddag. Jag har faktiskt låtit den förbli tom och njutit. Släppte in två VVS killar som hjälpte oss med duschen snabbt men sen har jag nog inte gjort nåt vettigt alls. En helt ljuvlig eftermiddag med en ny tidning och långlunch på fil och mackor (glamouröst x 1000!). 

Jag kan bli tokig på alla förväntningar om att man alltid ska vara på språng, alltid prestera och uppnå. Jag är den person som sätter högst krav på mig själv och vet med mig att jag snarare måste bromsa än gasa. För mig är det minst lika viktigt att inte prestera och få tid att faktiskt bara vara ibland. Bloggens namn, som jag nog inte har berättat om, syftar faktiskt på det. De där pauserna i vardagen när man får tid att stanna upp, andas och ladda om. Ska man bli riktigt duktig på någonting, vad som helst, krävs det att man pausar ibland och ger sig själv tid att reflektera och tänka till. Är jag på rätt väg, hur ska jag göra för att nå ännu längre, vill jag det här och om inte, vad gör jag åt det? Man har alltid en minut över och jag tror att det är den där lilla minuten, och hur man spenderar den, som till stor del avgör resten av tiden. Använd dina minuter till det som just du vill och behöver för vet ni, en dag tar dom slut.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar