28 maj 2013

Bock i kanten


Det bästa med sista veckan i maj är att man kan bocka av saker från att göra listan nästan varje dag. Igår var en sån där dag när jag strök en massa jobbiga stressmoment, de bästa var nog; dugga - check, praktikansökan - check. Duggan har legat som ett grått litet moln ovanför mitt huvud den senaste veckan men nu är den iallafall avklarad, smart när man får resultatet direkt för då kan man släppa det helt sen. Efter den urladdningen fick jag helt oväntat en paus på några timmar innan jobbpasset. Cyklade hem, bytte om och satte i hörlurarna och sen gick jag ut och gick, riktigt fort. Mitt på dagen, i solen, bara jag. Så himla skönt och en riktig energiboost! Hejdå förkylning och välkommen tillbaka träningsliv. Eftermiddagens jobb gick riktigt bra och det känns skönt att jag börjar få koll på det mesta nu. Jag har lite svårt för den där första upplärningstiden på ett nytt jobb och vill gärna kunna allt på en gång och slippa den där osäkra, lite tafatta starten som alltid blir men så funkar det ju tyvärr inte riktigt. Det är fortfarande med skräckblandad förtjusning som jag cyklar iväg mot jobbet även om det inte går ett jobbpass utan att jag tänker på hur glad jag är för att jag fick den här chansen!

Den här dagen har börjat med en lugn, lång och välbehövlig sovmorgon. Klockan ringde i och för sig tidigt eftersom det kom några gubbar från hyresföreningen för att kolla på våra fönster och kylskåpet. Jag och A fick äta frukost ihop och sen har jag bara suttit här och njutit av att inte behöva stressa alls. Nu ska jag strax göra mig i ordning och cykla bort mot skolan för idag väntar en dags grupparbete med vår rapport som äntligen är inne på slutspurten. Vi börjar med en föreläsning om intervjuteknik inför våra intervjuer för en påhittad tjänst nu på torsdag. Spännande att hålla i intervjuer, speciellt eftersom vi ska få träna på "riktiga" intervjupersoner!

Ha en riktigt fin tisdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar