30 april 2013

Valborg!

Förra årets cykeltur till Drottningholm, pangväder och riktigt varmt!

Vad säger man egentligen? Glad Valborg? Jag vill hur som helst önska er en riktigt fin valborgsmässoafton, hoppas att solen skiner på er också! Min dag har tillbringats kämpande framför datorn med den här himla hemtentan. Den ska in på fredag men jag vill helst bli klar redan imorgon eftersom jag jobbar på torsdag och åker till Stockholm på torsdag eftermiddag. Stockholmstrippen i helgen är helt spontan för vi ska egentligen upp nästa helg igen då det vankas Kristihimmelfärdshelg med familjen på Åland! Men som sagt, nu i helgen åker jag hem ensam för att passa på att hänga med Boss, krama på familjen, agera PT åt mamma och umgås med fina vänner. Det ska bli alldeles fantastiskt mysigt även om det känns lite i hjärtat att åka ifrån A igen, tur att vi har en långhelg att se fram emot sen!

Nu ska jag sätta fart och packa ihop plugget här och börja fixa lite inför middagen ikväll. J och M kommer hit för grillning och valborgsmiddag. Vad jag förstår är det inte riktigt lika stort att elda ut vintern med stora eldar som vi alltid har gjort i Stockholm på valborg. Jag tycker att traditionen med valborgsbrasor är mysig och vi försöker alltid ta en promenad och titta på närmsta eld när vi är hemma. Bilderna är från förra årets 1:a maj när jag och A cyklade ut till Drottningholm och solade i slottsparken. Det var väldigt mycket varmare och våren hade hållt igång i minst en månad så gräset var alldeles sommargrönt! Vi har faktiskt tänkt packa picknickväskan och ge oss ut på en cykeltur imorgon igen. Härligt med en ledig dag i veckan, speciellt eftersom vi passar på att fira torsdagens 2-års dag lite i förväg!


Ha en riktigt härlig kväll,
KRAM!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar