24 april 2013

Hemma!


Hej! I´m back, jag lovar jag lever. Helgen har varit helt fantastisk, vilken stad, det var verkligen en upplevelse! Vi hade en sån otrolig tur med vädret hela helgen och fick njuta av våren i London. Man kan lugnt säga att vi utnyttjade tiden maximalt, vi kom fram tidigt på förmiddagen i fredags och åkte hem sent på kvällen i söndags. Däremellan hann vi med en himla massa promenader (vi gick heeela dagarna!), shopping, god mat, den underbara musikalen Phantom of the Opera, sightseeing-buss genom hela London och mycket, mycket mer. Resan var verkligen en boost för mig och mamma som ju tyvärr inte ses lika mycket som vi brukar i och med flytten och vi hade jätteroligt tillsammans. Det är lätt att resa med henne för vi är så lika i det vi tycker och vill, vi fungerar helt enkelt så himla bra ihop. Förhoppningsvis får vi till en liknande resa nästa år igen

Här hemma drog vardagen igång i en rasande fart! Examinerande seminarium och heldagar med obligatoriska samtalsövningar i skolan, upplärning på jobbet och minimalt med sömn natten mellan söndag och måndag har gjort att den här veckan började i zombie-takt. Idag känner jag mig betydligt piggare igen och morgonens strålande väder gör ju också att man känner sig både gladare och piggare! Jag ska snart iväg till skolan och bocka av sista dagen med samtalsövningar. Den här kursen är lätt en av de bästa jag har läst, det känns som att jag utvecklas och lär mig något nytt varje minut så det är faktiskt lite tråkigt att den snart är slut. Ikväll är det dessutom dags att kicka igång träningen igen efter helgens uppehåll, tänkte köra ett spinningpass och hoppas på att kroppen kommer ihåg hur man gör!

Ha en FIN dag!


2 kommentarer:

  1. Diana19:11

    Vad mysigt ni verkar ha haft det! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var verkligen en jättemysig tripp! Från och med nu kommer jag alltid åka sightseeingbuss första gången i en ny stad, kanske liiite pensionärsvarning men ett helt oslagbart sätt att få en uppfattning om staden :D

      Radera