19 mars 2013

Tisdagens träningstankar

Godmorgon tisdag!

 Solig utomhusfika för precis ett år sedan

Har börjat den här tisdagen med en frukost framför Nyhetsmorgon med tända ljus. Eftersom vi inte har någon schemalagd skola idag var planen att promenera bort till stadens mysiga bibliotek för några timmars plugg. Snökaoset utanför fönstret fick mig att vända i dörren, jag har ingen lust alls med det här vädret så jag tänker plugga hemifrån istället. Ska försöka njuta av att jag är rätt lyckligt lottad som trots allt har möjlighet att välja om jag vill ge mig ut i stormen eller inte!

Måste återigen berätta hur roligt det är att jag verkligen har kommit igång med träningen ordentligt igen! Igår blev det ett pass i gymmet tillsammans med A. Vi körde bröst ihop först och sen fortsatte jag med mage/rygg. Efter två månader märker jag helt klart skillnad, jag känner mig framför allt starkare och piggare men jag tror att det börjar synas på kroppen att kroppsformen förändras också. Jag har aldrig varit en gymtjej och målet med styrketräningen är inte att bli stor och välbyggd, snarare stark och smidig. Jag erkänner gärna att jag tycker att det är vackert med en vältränad kropp men för mig handlar träningen om så mycket mer än utseendet. Det viktigaste och prio nummer ett är att få känna mig pigg, glad och fysiskt obegränsad och sen får utseendet komma lite på köpet. Nu när jag har kommit igång så pass bra med styrkan gäller det att lägga lite mer fokus på konditionen. Min tidigare träning har oftast handlat om just konditionsträning och kanske är det därför jag har tappat suget efter det, jag har ingen lust och finner ingen motivation till exempelvis löpning som jag gjorde innan. Årets mål är att kunna springa en mil igen och faktiskt njuta av det, iallafall efteråt... Kvällens pass blir därför en timmes spinning, SÅ jobbigt men SÅ skönt när man är klar!

Ha en FIN tisdag och håll ut i snöstormen, våren måste bara komma snart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar