25 mars 2013

Måndag!


Påskblommorna blommar för fullt hos oss och ute skiner solen, synd bara att termometern visade -11 på morgonpromenaden imorse. Det går iallafall åt rätt håll och ställer man sig i lä i solen och blundar kan man faktiskt låtsas att det är vår på riktigt! Jag började den här morgonen med att skura rent badrum och sovrum, tvätta sängkläder och vädra ur med korsdrag, bye bye vinterkräken ses aldrig mer. Jag har faktiskt, peppar peppar, klarat mig och mår fint. Vet inte om jag vågar erkänna det (för då åker jag säkert dit jag med!) men jag har aldrig haft vinterkräksjukan. Har hört att vissa är immuna så man kan ju alltid hoppas! Nog pratat om såna trevligheter. Ny dag och ny vecka. Har hunnit med en del plugg nu på förmiddagen och ska snart ta paus för en lunchpromenad med K och Boss.

Hade helt missat det men insåg precis att det är våffeldagen idag. Ska ni äta våfflor? Jag brukar vanligtvis hänga på såna här dagar och tycka att det är roligt men vi får se, är faktiskt inte ett dugg sugen på våfflor just nu. Det är ju inget som hindrar att vi firar våffeldagen imorgon istället!

Ha en fin dag mina vänner, hoppas att ni har lika vackert väder som vi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar