21 mars 2013

Gult var det här!



Igår blev jag så less på all snö och den här envisa, tröttsamt utdragna vintern så jag åkte iväg till blomsterhandeln för några nya vårkompisar. Det var så härligt att bara gå runt där bland alla färgsprakande blommor och njuta av färger och dofter. Jag har verkligen älskat växter så länge jag kan minnas och skulle utan problem kunna bosätta mig i ett växthus! En gul ranunkel (premiär så det är lite spännande att se hur länge den klarar sig!), gula påskliljor och en stor "plättar i luften" fick följa med hem den här gången. Ranunkeln fick en egen plats på köksbordet medan de andra får tränga ihop sig i min nya fina urna från Garden flower shop, det blev riktigt vårigt och härligt. En liten försmak av påsk, tänk att det bara är en liten vecka kvar till nästa stora högtid!

Nu när jag har vårpiffat lite inomhus ser jag ännu mer fram emot att få fixa och dona på balkongen längre fram i vår. Vi har sol från lunch och framåt så det gäller att hitta riktigt solälskande växter som tål både värme och blåst. Något annat jag ser fram emot är helgens besök från Stockholm. Hela familjen kommer ner för att fira mamma som fyller år på söndag. Det ska bli så mysigt att ses allihop igen och jag håller tummarna för att vi får soligt, härligt väder för mamma och pappa har nämligen beställt en utflykt med picknick i eklandskapet!

KRAM på er!


1 kommentar: