2 december 2013

Julmarknad

Förra årets julmarknadsresa till Tivoli i Köpenhamn, helt underbart vackert!

Hej måndag och ny vecka! En liten helg senare och jag känner mig som en helt ny människa.Vi har haft en fantastiskt mysig helg hemma tillsammans och till skillnad från förra helgen när det var fullt upp från morgon till kväll har vi fått tid att ta det lugnt och bara vara. De där tråkiga måstena som att städa och handla blir ju faktiskt så mycket roligare om man har tid och gör det ihop! Hemmet har fått sig en rejäl omgång och nu är det pyntat i varje rum, önskar att jag kunde visa er för det är så himla mysigt här hemma nu men tyvärr är min kamera på semester i Stockholm. Det blir inte riktigt samma sak med mobilen så jag får visa bilder nästa vecka istället! 

Igår var verkligen en toppendag på alla sätt och för en gångs skulle kändes söndagen lååång. Vi hann med hur mycket som helst. Vi klev innanför dörrarna på gymmet vid 10 och efter ett jätteroligt pass tillsammans cyklade vi hem, bytte om och åt lunch och sen gav vi oss iväg ut igen. Precis som resten av hela Sverige verkar ha varit så var vi på julmarknad igår. Vi promenerade upp till Gamla Linköping och där var det verkligen stämning, hur mycket folk som helst, dans kring granen och julmusik. Det är så mysigt att strosa runt bland hantverk, godis, blommor och vackra julsaker sådär tycker jag! När vi kom hem, alldeles rosiga om kinderna efter en granrisletarrunda i skogen satte vi igång med årets första julbak. Vi följde ett proffsrecept på lussebullar och de blev SÅ goda, det kan faktiskt, utan att skryta ett dugg, ha varit de godaste jag någonsin har ätit... Åh! Sammanfattningsvis, efter världens bästa helg är jag nu så redo som man kan bli för ännu en riktig mördarvecka med tokmycket att göra. Tur att det snart är jul!

Ha en riktigt FIN måndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar