16 oktober 2013

Veckans fokus

Godmorgon onsdag! Den här veckan är lite av en mellanvecka. Vi ska vara hemma i helgen och jag har inget direkt akut i skolan även om tentaplugget rullar vidare så jag passar på att jobba lite mer än vanligt. Har av någon anledning fått eftermiddagspass varje dag så det är lugna mornar med kaffe i soffan och hemgång framåt sex på kvällarna. Fördelen med det är helt klart att middagen brukar vara färdig när jag kommer hem, finfint! 


En ständigt närvarande önskan är att bli bättre på att laga mat. Eller egentligen, lära mig att tycka om att laga mat, att tycka att det är riktigt roligt! Jag är nämligen rätt säker på att man blir bra på det som man också tycker är kul. Jag har aldrig varit särskilt förtjust i att kocka även om det faktiskt kan vara himla roligt att baka. Tyvärr är nog A ännu mer ointresserad av matlagning än mig så det skulle helt klart underlätta om jag tyckte att det var lite roligare. Som ni ser på bilden ovan har jag tagit ett första litet steg och börjat leta efter inspiration, Trattoria är en fantastisk hemsida med underbara bilder på god mat!

En heeelt underbar balkong!

Även om vi ännu inte alls vet vart eller hur vi kommer att bo så har tankarna börjat snurra lite kring nästa boende och ni kan ju tro att vi har en hel del önskemål! En dröm är helt klart att ha en stor balkong/terass med gott om utrymme för matbord, stolar och växter. Hur härligt vore det inte att kunna bjuda över folk på middag och sitta ute och äta trots att man bor i lägenhet?


Ännu en sak på önskelistan! Jag har letat i evigheter efter en snygg karta över Stockholm att sätta upp på väggen här hemma. Den här är faktiskt det närmsta jag har kommit hittills även om jag ju inte vill ha den som fototapet... Kanske ska maila till Photowall och kolla om man kan specialbeställa. Är det någon som har koll på någon liknande karttavla över vår huvudstad så får ni gärna tipsa!

Den vackra irländska landsbygden

Jag och A satt och pratade resor häromdagen. Vi kom in på Irland och ju mer jag tänker på det desto mer sugen blir jag på att åka dit. Drömmen vore helt klart att hyra en bil och åka ut på den irländska landsbygden. Bo på ett bed-and breakfast, vandra på gröna kullar, fotografera och värma sig med en äkta Irish-coffee på någon mysig pub efteråt. Åh, jag vill!  

Det var denna veckas fokus, ha en fin onsdag nu kära ni!

1 kommentar:

  1. Hej Sarah!

    Vi har tyvärr inga andra kartor över bara Stockholm men mejla gärna din förfrågan till oss på custom@photowall.se så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig. Om du hittar ett motiv du skulle vilja använda på tex denna bildbyrå: http://www.dreamstime.com/, hjälper vi dig gärna att skapa en tapet.

    Ha en fin dag!

    Med vänlig hälsning,
    Ida, Photowall

    SvaraRadera