14 oktober 2013

En helg i oktober!


Effektivt träningspass i höstsolen, sushikväll med efterlängtade vänner och nya myssockor på; bra helg!

Back on track! Efter en lite ofrivillig helgpaus är vi tillbaka hemma i Linköping och vardagen med en fantastiskt mysig helg bakom oss. Fredagen rusade iväg med jobb och packning så min inplanerade datorpaus när jag var hemma och vände försvann. När vi kom fram till Stockholm var middagen nästan färdig och bordet dukat på finaste mammavis. Ljusen var tända och det var sådär mysigt som det bara kan vara en höstkväll hos mamma och pappa. Vi var hela familjen plus A och F, finare än finast! A skulle iväg och se Sverigematchen live men vi andra kröp ihop i vardagsrummet med citronpaj och kaffe som efterrätt och fotbollen på tv.

Lördagen bjöd på strålande höstväder och såhär i efterhand ångrar jag verkligen att jag inte tog mig tid för en stunds fotande för herregud vad vackert det är överallt just nu. Istället levde jag där och då tillsammans med mamma när vi shoppade loss en stund på dagen, åt lunch med pappa och tog två långa promenader med Boss. Framåt eftermiddagen mötte jag upp mina härligahärliga vänner från gamla jobbet för en sushikväll tillsammans. Även minstingen B var med, bara 2 månader gammal och söt som socker. Hon sov och sov trots en himla massa flams och bus runt omkring! En snabb söndag senare med bland annat ett superbt gympass på ett sprillans nytt utegym så var vi på väg neråt igen efter en alldeles för snabb helg. Ibland är det lite extra tungt att skiljas åt trots att man vet att man träffas snart igen, den här gången var helt klart en sån gång. Tack och lov för min A alltså, den bästaste av alla!

/Är så glad för att det inte är oktober förra året!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar