12 september 2013

Vilovecka

 Gårdagens vardagslyx, kvällspromenad i vackra Berg

Hej torsdag! Idag har jag, precis som igår, haft en hemmadag tillsammans med lill-Bosse. Jag har försökt att plöja min bok om personalrätt så effektivt som möjligt, varvat med hundpromenader i lååångsam nostakt och hängt i myskläder större delen av dagen. Ibland behövs såna dagar och för mig har de behövts lite extra just nu. Trots en lugn vecka med paus från både långa jobbpass och föreläsningar har det varit en rätt jobbig vecka med mycket tankar och stora känslor. Jag önskar verkligen att jag kunde säga att jag gillar hösten och förändringen från sommar till vinter men just det här året känns det lite tyngre än vanligt. Kanske för att denna sommaren varit så fantastiskt bra eller för att året som väntar kommer att kräva det där lilla extra? Hur som helst får det gärna gå fortfort några veckor nu så att allt det där som jag väntar på kommer lite närmre. Jag skulle vilja bli en måndagsälskare, en sån där som välkomnar förändring och nystart varje vecka, men jag har nog en bit kvar. Det är ju så viktigt att leva i nuet och njuta av det som händer här och nu men betydligt svårare att faktiskt leva upp till det. Någon som visar mig vad det betyder varje dag, det är Boss för han är en riktig livsnjutare av rang! Imorgon ska jag iväg till jobbet några timmar på förmiddagen och jag misstänker att han, just de timmarna, tyvärr kommer att njuta lite mindre av livet. Förhoppningsvis håller han det för sig själv men om inte så kommer han nog dessvärre att dela med sig av sin protest till grannarna i form av ett härligt ylvrål innan han inser att det bara är att somna om.

Hoppas att ni får en BRA kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar