15 september 2013

Välkommen höst

Vandring i Eklandskapet, A tog till och med ett dopp i sjön!

En lördag på hemmaplan! Vaknade av att A och Boss gick ut på och sen somnade jag om sådär skönt som man bara gör när man är helt ledig utan måsten. När jag vaknade nästa gång så var hunden rastad och frukosten färdig, lyx! Någon timme senare snörade vi på oss kängorna och packade in hund och matsäck i bilen. En tur i Eklandskapet stod på schemat och det blev en lång och härlig tur. Tyvärr var sträckan inte den roligaste för det var mycket grusvägar och mindre fina vyer men till slut kom vi fram till en urskog och där var det otroligt vackert. Efter en sväng inne i det trolska och mystiska vände vi tillbaka igen och eftersom Boss började känna av en tidigare sträckning fick han finna sig i att bli buren i en ryggsäck tillbaka. Det gick finfint det också även om min rygg blev glad när vi så småningom kom fram till bilen igen! Det fina med att bo i Linköping är helt klart närheten till naturen, på bara några minuter med bil kommer man ut på riktiga landet med skogar, åkrar och ängar. En stor fördel för mig och oss som älskar att vara ute!

 
Med inspiration av Leila bakades det både hallon- och chokladmuffins igår eftermiddag!

 
 

Även om jag kan tycka det är lite småjobbigt med det mörka och kalla såhär i början av hösten så måste jag ändå säga att det är bra skönt att kunna vara inne och pyssla och fixa utan att behöva känna någon stress för att hinna ut i solen. Jag får alltid lite extra lust att göra om hemma när det blir ny årstid; plocka fram mörkare textilier, boa in sig med tända ljus och filtar och ta in vackra grenar och löv. Det känns helt plötsligt mer okej att vara inne och kolla serier en kväll i soffan och det är helt klart mycket roligare att baka, laga mat och frysa in det ena och det andra inför vintern. Så, okej då, efter den här veckans fantastiska väder som avslutning på en härlig sommar så kan till och med jag säga välkommen till hösten!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar