19 augusti 2013

Välkommen vardag

Måndag! Den här dagen och veckan betyder skolstart och tillbaka till jobb för många och trots att jag jobbade både i torsdags och fredags känns det lite som att vardagen drar igång på riktigt idag. Skolan sätter inte igång förrän nästa vecka så den här veckan blir det jobb. Jag är fortfarande kvar i Stockholm sen gårdagens dop men har en hel del skolgrejer och andra måsten som jag tänkte sitta med idag. Har precis ringt ett samtal och fått besked om att min praktikplats och mitt ämne är godkänt av högsta instans, lycka! Jag ska vara på ett av Linköpings största företag och kommer, utöver att göra en utvärderande rapport, få en inblick i hur det fungerar på en av deras stora HR-avdelningar. Att få den här möjligheten känns helt galet kul och jag är verkligen så himla tacksam för det. Det kommer garanterat innebära en hel del slit och en stor dos prestationsångest men det är lätt värt det eftersom det dessutom är ett stort steg närmre drömmen om det efterlängtade jobbet!

Det börjar kännas att sommaren lider mot sitt slut och att hösten närmar sig både utomhus och i kroppen och jag tycker om att få den där känslan av att starta om på nytt med en ny årstid och ny termin. Min sommar har varit så bra som en sommar kan vara och jag har verkligen fått tid att ladda batterierna och samla energi inför höstens utmaningar. Sista året som student, ett år kvar till masterexamen. Det här året kommer att ta ut sin rätt vad gäller både motivation, studieteknik och ork med mycket eget arbete och inte minst uppsatsen som drar igång efter jul men jag känner mig riktigt peppad på att få sätta igång och vill helst börja nunu!

Välkommen vardag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar